هشدار هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی | ۵ استان هشدار گرفتند

سازمان هواشناسی برای ۵ استان هشدار فعالیت سامانه بارشی صادر کرد و از احتمال آب‌گرفتگی، صاعقه، خسارت به کشاورزان و سقوط تابلو‌های تبلیغاتی خبر داد.
هشدار هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی | ۵ استان هشدار گرفتند
کد خبر : ۷۵۴۷۲

سازمان هواشناسی برای شماری از استان‌های کشور هشدار سطح زرد فعالیت سامانه بارشی صادر کرد.

 بر این اساس امروز برای استان‌های آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان و نیمه غربی مازندران رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی شده است.

اثر مخاطره این بارش‌ها احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات است.

 

سازمان هواشناسی توصیه کرده مردم از اتراق و برپا کردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت کوهنوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها، محلول پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع خودداری کرده و محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف منتقل کنند.

خبر مرتبط
هشدار سیل برای این استان صادر شد/ ادامه بارش باران 
هشدار سیل برای این استان صادر شد/ ادامه بارش باران
بر اساس هشدار هواشناسی با توجه به بارندگی طی امروز جمعه احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در مسیل‌های استان وجود دارد.

همچنین برای شرق استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد نسبتا شدید در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک با اثر مخاطره وقوع پدیده گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی توصیه‌هایی را از جمله اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم انجام پرواز‌های سبک شامل گلایدر، بالگرد و ..، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال ارائه کرده است.

از امروز تا روز سه‌شنبه سوم مهر ۱۴۰۳ دما در کشور افزایش می‌یابد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر